Number of the records: 1
Hlavné smery v teórii firmy a ich význam pre transformáciu česko-slovenských podnikov.
Title Hlavné smery v teórii firmy a ich význam pre transformáciu česko-slovenských podnikov. Author info M. Šestáková Author Šestáková M. Source document Ekonomický časopis. Roč. 39, č. 10-11 (1991), s. 712-729 Document kind schedule of articles from periodics Language Slovak Country of Edition [CS] systematics 334 - Formy organizácií a spolupráce v hospodárstve Keywords teória firmy * pracovníci vedúci * vlastníctvo * náklady * hospodárstvo trhové * politika podniková * neoklasicizmus * firmy Annotation Neoklasická koncepcia firmy, jej úloha pri formovaní predstáv o transformácii podnikov centrálne plánovanej ekonomiky na trhové subjekty. Úloha formovania cieľov podniku v behavioristickej teórii firmy. Vzťah medzi vlastíkmi a manažérmi (Agency theory). Možnosti uplatnenia teórie transakčných nákladov pri analýze správania podnikov v období prechodu k trhovej ekonomike. Database ARTICLES
article
Number of the records: 1