Number of the records: 1
Niektoré hrozby spojené s využívaním digitálnych technológií - výzva pre edukáciu v školách
SYS 0297930 LBL 00000naa--22^^^^^---450- 005 20240417075258.5 100 $a 20240105a2023łłłłm--y0sloc0103----ba 101 0-
$a slo $d slo $d eng 102 $a SK 200 1-
$a Niektoré hrozby spojené s využívaním digitálnych technológií - výzva pre edukáciu v školách $f Eva Svitačová 330 $a Aj keď digitálne technológie umožňujú ľuďom a ľahšie a rýchlejšie plniť úlohy a dosahovať ciele, zároveň sa objavujú niektoré problémy a hrozby, ktoré tzv. technologický optimizmus spochybňujú. Tento optimizmus sa výrazne týka aj mladých ľudí, mnohí žijú veľkú časť života "online", a tak sa dobrovoľne vzdávajú súkromia a svojej individuality. Hrozbou sa stáva technologický determinizmus, dochádza k digitálnemu zotročeniu, ba aj k digitálnej demencii, technológie začínajú nahrádzať rozum ľudí a riadiť ich. V tejto súvislosti treba vyzdvihnúť potrebu edukácie, zameranej na zmierňovanie hrozieb, spojených s rozvojom digitálnych technológií. Nepostačuje len edukácia, zameraná na získavanie digitálnych kompetencií, ale zdôrazňujeme, že edukácia by sa mala zameriavať aj na získanie ďalších kompetencií, vrátane morálnych, ktoré žiaci a študenti môžu získavať predovšetkým vďaka etickej výchove. 463 -1
$1 001 eu_un_cat*0297900 $1 011 $a 1335-5864 $1 200 1 $a ACADEMIA $e súčasnosť a perspektívy vysokých škôl $v Roč. 34, č. 4 (2023), s. 4-13 $1 210 $a Bratislava $c Centrum vedecko-technických informácií SR $d 2023 610 1-
$9 eu_un_auth*h0006435 $a technológie nové 610 1-
$9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie 610 1-
$9 eu_un_auth*h0006254 $a školy 610 1-
$9 eu_un_auth*h0002020 $a etika 610 1-
$9 eu_un_auth*h0001691 $a digitalizácia 610 1-
$9 eu_un_auth*h0002797 $a kompetencie 610 1-
$9 eu_un_auth*h0003486 $a morálka 610 1-
$9 eu_un_auth*0050316 $a žiaci 610 1-
$9 eu_un_auth*h0006350 $a študenti 700 -1
$3 eu_un_auth*0019876 $a Svitačová $b Eva $4 070 801 -0
$a SK $b BA004 $c 20240105 $g AACR2
Number of the records: 1