Number of the records: 1  

Školská dochádzka a jej predčasné ukončenie v kontexte stratégií Európa 2020 a Agendy 2030

  1. SYS0298748
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20240502074532.8
    035
      
    $a 1127377 $2 CREPC2
    100
      
    $a 20240124a2023łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a slo $d slo
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Školská dochádzka a jej predčasné ukončenie v kontexte stratégií Európa 2020 a Agendy 2030 $f Silvia Megyesiová
    301
      
    $a VEGA 1/0338/22
    330
      
    $a Členské krajiny Európskej únii si v rámci svojich stratégií stanovujú ambiciózne ciele, pričom inak tomu nebolo ani v prípade stratégie Európa 2020 a stratégie Agenda 2030. Analýza naplnenia ambícií krajín EÚ v oblasti vzdelávania. Podiel osôb vo veku 18 až 24 rokov, ktorí predčasne ukončia školskú dochádzku podľa stratégie Európa 2020 nemal presiahnuť úroveň desiatich percent. Táto ambícia bola naplnená, nakoľko podiel mladých ľudí, ktorí predčasne ukončili školskú dochádzku bol v roku 2020 9,9 %. Krajiny EÚ však mali cieľové hodnoty uvedeného indikátora definované odlišne. Cieľovú úroveň do roku 2020 sa podarilo naplniť pätnástim krajinám EÚ a dvanásť krajín svoj cieľ nesplnilo. Krajiny EÚ-27 si v rámci aktuálnej stratégie Agenda 2030 stanovili ešte ambicióznejší cieľ v oblasti vzdelávania a to cieľovou hodnotu 9 % pre podiel mladých ľudí, ktorí predčasne ukončia školskú dochádzku. Podľa najaktuálnejších dostupných údajov za rok 2022 a vývoja časového radu uvedeného indikátora v predchádzajúcich rokoch je vysoko pravdepodobné, že vo väčšine krajín EÚ sa tento cieľ podarí naplniť, avšak problémom sú krajiny s veľmi vysokou úrovňou daného ukazovateľa. V Španielsku a v Rumunsku bol v roku 2022 podiel mladých ľudí, ktorí predčasne ukončili školskú dochádzku vyšší než 13,5 % a naopak v Írsku a Chorvátku bol tento podiel nižší než 4 %.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0298619 $1 011 $a 1338-5224 $1 200 1 $a Journal of Innovations and Applied Statistics $b elektronický zdroj $e vedecký internetový časopis $v Roč. 13, č. 2 (2023), s. 29-34 $1 210 $a Košice $c Katedra kvantitatívnych metód PHF EU $d 2023
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006253 $a školstvo
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0037565 $a politika vzdelávania
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003379 $a mládež
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005739 $a Slovensko
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0002048 $a Európska únia
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*p0067004 $a Megyesiová $b Silvia $p EUBPHFKKM $4 070 $9 100 $f 1969- $T Katedra kvantitatívnych metód PHF
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20240124 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.