Manažment v teórii a praxi : online odborný časopis o nových trendoch v manažmente. Roč. 10, č. 1-2 (2014), s. 33-39 online. - Košice : Katedra manažmentu PHF EU, 2014. ISSN 1336-7137
Postupy pri nákupe softvéru sa zvyčajne líšia podľa toho, k akému účelu je softvér vyhotovený. Na trhu je obrovské množstvo hotových softvérových riešení, od tých jednoduchých, ako je napríklad všetkým dobre známa sada kancelárskych nástrojov Microsoft Office, až po zložité podnikové informačné systémy. Sú však odbory, v ktorých je činnosť tak špecifická, že krabicový softvér nie je vhodný a je nutné nechať si riešenie vytvoriť podľa špecifických požiadaviek. Čím komplikovanejšie a individuálnejšie sú procesy vo firme, čím unikátnejšie je jej know-how, tým naliehavejšie firma potrebuje softvér na zákazku.