Výkonnosť vysokých škôl v konvergenčných regiónoch po rozšírení EÚ – prípad Slovenska
Author info
Alexandra Lešková, Miroslav Šipikal
Author
Lešková Alexandra EUBFNHKVR - Katedra verejnej správy a regionálneho rozvoja FNH
Co-authors
Šipikal Miroslav EUBFNHKVR - Katedra verejnej správy a regionálneho rozvoja FNH
Source document
Ekonomický časopis : časopis pre ekonomickú teóriu, hospodársku politiku, spoločensko-ekonomické prognózovanie = journal for economic theory, economic policy, social and economic forecasting. Roč. 67, č. 7 (2019), s. 743-760. - Bratislava : Ekonomický ústav SAV : Prognostický ústav SAV, 2019. ISSN 0013-3035
Note
APVV-14-0512. - VEGA 1/0605/19. - Registrovaný: Scopus. - Registrovaný: Web of Science
Rozšírenie EÚ v roku 2004 prinieslo pre postkomunistické krajiny určité výzvy, a to predovšetkým v približovaní sa úrovni priemeru EÚ. Regionálna politika EÚ poskytla novým členským krajinám výraznú podporu s cieľom dobehnúť úroveň rozvinutých štátov. Hoci sa konvergencia medzi krajinami objavila, konvergencia v rámci krajín stále nie je úplne jasná. Inštitúcie môžu zohrávať kľúčovú úlohu v ekonomickom rozvoji, a to obzvlášť univerzity. V rokoch 2007 - 2015 boli slovenské vysoké školy podporované najmä v menej rozvinutých regiónoch a podpora by sa mala odzrkadliť na ich lepšom výkone. Analýza efektívnosti slovenských verejných vysokých škôl v menej rozvinutých regiónoch v porovnaní s Bratislavským krajom po prvom ucelenom programovom období 2007 - 2013.
Public work category
Scientific titles in home carented magazines and noticed year-books