Úloha referenčných skupín a interpersonálneho vplyvu je v oblasti marketingu čoraz diskutovanejšia. Každý človek môže pôsobiť na iné osoby a mať vplyv na ich rozhodovací proces a nákupné správanie. Práve toto skúma model angažovanosti zákazníka, ktorý pozostáva zo štyroch oblastí. Je nimi obhajoba, pomoc, spätná väzba a tolerancia. V modeli sú tieto oblasti zastúpené tvrdeniami. Cieľom tejto vedeckej state je preto zistiť, aká je angažovanosť zákazníkov na divadelnom trhu v Českej republike a zistiť, či prípadne existujú významné rozdiely medzi správaním mužov a žien. Bol uskutočnený kvantitatívny výskum pomocou online dopytovania a výberový súbor zahŕňal 308 respondentov, ktorí boli vyvážení podľa pohlavia, aby reprezentovali štruktúru obyvateľov v Českej republike. Zistilo sa, že zákazníci vykazujú pomerne vysokú tendenciu k obhajobe divadla a predstavení, ktoré sa im páčia. Tak isto sú tolerantní voči nedostatkom divadelných predstavení. Naopak neangažujú sa v poskytovaní spätnej väzby na sociálnych sieťach a ani zamestnancom divadiel. Ich tendencia k poskytnutiu pomoci iným návštevníkom divadiel je priemerná.