1. Možnosti prezidenta Slovenskej republiky nevyhlásiť referendum, osobitne to „zbytočné“
SYS | 0296092 | |
---|---|---|
LBL | 00000naa--22^^^^^---450- | |
005 | 20240417075246.3 | |
100 | $a 20230906a2023łłłłm--y0sloc0103----ba | |
101 | 0- | $a slo $d slo $d eng $d spa |
102 | $a SK | |
200 | 1- | $a Možnosti prezidenta Slovenskej republiky nevyhlásiť referendum, osobitne to „zbytočné“ $f Marek Domin |
330 | $a Príspevok je inšpirovaný udalosťami spojenými so snahou o doplnenie Ústavy Slovenskej republiky o možnosť konania referenda o skrátení volebného obdobia Národnej rady Slovenskej republiky, a to tak referendom, ako aj parlamentnou cestou. Jeho cieľom je, v kontexte načrtnutých udalostí, systematicky utriediť prípady, kedy ústavná a zákonná úprava prezidentovi Slovenskej republiky umožňuje aby referendum, o ktorého vyhlásenie bol požiadaný, napokon nevyhlásil. Osobitná pozornosť je upriamená na možnosť nevyhlásenia tzv. zbytočného referenda, čiže referenda o predmete, o ktorom sa medzičasom už rozhodlo. Syntetizujúc závery týkajúce sa dvoch uvedených cieľov sa príspevok napokon pokúša aj o naznačenie želateľných vývojových tendencií postavenia prezidenta ako vyhlasovateľa referenda, a to predovšetkým so zreteľom na skutočnosť, že hlava štátu má v zmysle Ústavy Slovenskej republiky zabezpečovať riadny chod ústavných orgánov. | |
463 | -1 | $1 001 eu_un_cat*0296091 $1 011 $a 1336-6912 $1 200 1 $a Acta Facultatis Iuridicae Universitatis Comenianae $e vedecký časopis Právnickej fakulty $v Roč. 42, č. 1 (2023), s. 20-52 $1 210 $a Bratislava $c Univerzita Komenského v Bratislave $d 2023 |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0005260 $a referendum |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0004881 $a prezidenti |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0004743 $a právomoc |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0004742 $a právo |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006853 $a ústava |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0005739 $a Slovensko |
700 | -1 | $3 eu_un_auth*0062354 $a Domin $b Marek $4 070 |
801 | -0 | $a SK $b BA004 $c 20230906 $g AACR2 |
T85 | $x existuji fulltexy |