Bariéry nadobudnutia a rozvoja tvrdých zručností v digitálnej gramotnosti
Author info
Vladimír Bolek
Author
Bolek Vladimír EUBFPMKIM - Katedra informačného manažmentu FPM
Source document
ICERI 2023 : Conference Proceedings. Pp. 4044-4051. - Valencia : IATED, 2023 ; ICERI 2023 16th Annual International Conference of Education, Research and Innovation. ISBN 978-84-09-55942-8. ISSN 2340-1095
Európska komisia začala chápať dôležitosť digitálnych zručností niekoľko rokov po prelome tisícročí. Digitálna gramotnosť je chápaná ako komponent, subsystém informačnej gramotnosti. Digitálna gramotnosť je technická zručnosť; používanie IKT považujeme za „tvrdé zručnosti“. Tvrdé zručnosti predstavujú odborné a technické znalosti a zručnosti. Dajú sa ľahšie získať štúdiom a praxou. Predstavujú odbornú kvalifikáciu človeka a v minulosti boli rozhodujúce pri získavaní zamestnania. Tvrdé zručnosti vám pomôžu identifikovať kandidátov, ktorí sú dobrí na papieri, zatiaľ čo mäkké zručnosti naznačujú, ktorí z týchto kandidátov sú dobrí aj osobne. Program medzinárodného hodnotenia kompetencií dospelých testovania spôsobilosti dospelých na prácu v technicky vyspelých prostrediach ukázal, že na Slovensku zaostáva schopnosť vysokoškolsky vzdelanej populácie dokončiť pokročilú prácu na počítači za priemerom krajín OECD.
Public work category
Reports at international scientific conferences
Database
PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
No. of Archival Copy
E23 00515-001, kópia plného textu
File name
Size
Typ prístupu
Plný text PDF
184.7 KB
z IP adresy SEK po prihlásení
This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about
how we use cookies.