Journal of Modern Science. Vol. 54, no. 5 (2023), pp. 338-354. - Józefów : Alcide De Gasperi University of Euroregional Economy in Józefów. ISSN 1734-2031
Práca je venovaná popisu e-learningového prostredia ako prvku informačného systému na zabezpečenie činnosti univerzity. Ukazuje sa vzťah medzi procesmi budovania digitálnej ekonomiky a digitalizáciou vzdelávacieho systému. V dôsledku globálnej pandémie a vojenských akcií na Ukrajine v rokoch 2019 – 2022 došlo k určitému vývoju od vyučovania v triede (do roku 2020) k dištančnému vzdelávaniu synchrónnemu (2020 – začiatok 2022) a asynchrónnemu vzdelávaniu (od 24. februára 2022). Na základe bibliometrickej analýzy je možné sformulovať účel článku: popis študentsky orientovaného univerzitného informačného systému a asynchrónneho e-learningového systému, ktorý umožňuje motivovať študenta k štúdiu, aktivizovať jeho rolu vo vzdelávacom procese a nadviazať kontakt s tútorom. Uvádza sa všeobecná charakteristika informačného systému na zabezpečenie činnosti univerzity (ukrajinský prípad) z hľadiska vzťahu každého jeho bloku k vzdelávaciemu prostrediu e-learningu. Uvádzajú sa príklady blokov takéhoto informačného systému a uvádza sa klasifikácia prvkov e-learningového prostredia. Na príklade ukrajinskej univerzity je znázornená štruktúra e-learningového prostredia, ktoré rieši problémy tvorby obsahu a algoritmov pre online a diaľkové vzdelávanie, vrátane asynchrónneho.
Public work category
Scientific titles in foreign not carented magazines and other year-books