Conference Proceeding of Research Papers of the 8th International Scientific Conference - Marketing Management, Trade, Financial and Social Aspects of Business - MTS 2023 : Košice (Slovakia) and Tarnobrzeg (Poland), September 21 -23, 2023. Pp. 215-225. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2023 / Freňáková Magdaléna ; Kuhnová Lenka ; Csikósová Adriana ; Ostrowska Monika ; Marketing manažment, obchod, finančné a sociálne aspekty podnikania Medzinárodná vedecká konferencia. ISBN 978-80-225-5088-8
Tento článok sa zaoberá využitím programovacieho jazyka Python pri multikriteriálnom hodnotení podniku. Multikriteriálne hodnotenie podniku je dôležitým nástrojom pre manažérov a analytikov pri rozhodovaní a hodnotení výkonnosti podniku. S narastajúcou zložitosťou podnikateľského prostredia a rastúcimi očakávaniami zákazníkov je dôležité zabezpečiť, aby rozhodnutia boli objektívne a založené na viacerých kritériách. Programovací jazyk Python sa v súčasnosti stal jedným z najpopulárnejších jazykov v oblasti analýzy údajov. Jeho široká škála knižníc a nástrojov umožňuje efektívne spracovanie a analýzu veľkých objemov údajov, vďaka čomu je ideálnym kandidátom na implementáciu multikriteriálnych obchodných hodnotení. V tomto článku popisujeme tri knižnice programovacieho jazyka Python, ktoré sú vhodné na multikriteriálnu analýzu. Knižnice zahŕňajú metódy multikriteriálnej analýzy, modely váženia kritérií, modely hodnotenia/najlepšej alternatívy a modely vizualizácie výsledkov. Python uľahčuje a zrýchľuje získavanie údajov zo širokej škály zdrojov, ich analýzu a následnú transformáciu na informácie, ktoré môžu manažéri a analytici použiť na porovnávanie rôznych modelov a komplexné hodnotenie podniku.