Barriers in the Implementation of IT Service Management in Slovak Enterprises
Author info
Jana Filanová
Author
Filanová Jana EUBFPMKIM - Katedra informačného manažmentu FPM
Source document
Ekonomika a manažment : vedecký časopis Fakulty podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Roč. 21, č. 1 (2024), s. 31-40. - Bratislava : Nadácia Manažér, 2024. ISSN 2454-1028
Úspech implementácie IT Service Management (ITSM) v podnikoch závisí od niekoľkých kľúčových faktorov. Cieľom príspevku je identifikovať bariéry implementácie ITSM a zhodnotiť súčasný stav vnímania týchto bariér v podnikoch na Slovensku v kontexte úrovne vyspelosti procesov ITSM. Výskum bol realizovaný formou dotazníkového prieskumu. Výskumnú vzorku tvorí 189 podnikov na Slovensku. V rámci analýzy faktorov brániacich zavádzaniu ITSM v podnikoch na Slovensku sme identifikovali a pomenovali najvýznamnejšie bariéry. Analyzované spoločnosti uviedli, že najväčšou prekážkou implementácie ITSM je organizačná kultúra a nedostatočná priorita tohto procesu v rámci spoločnosti. Výskum tiež ukázal, že nedostatok komunikácie a spolupráce v rámci oddelení má významný vplyv na stav ITSM. Prezentované výsledky prispievajú k lepšiemu pochopeniu bariér v implementácii ITSM na slovenskom trhu a môžu slúžiť ako východisko pre vývoj efektívnych stratégií na podporu a zlepšenie tejto oblasti v podnikovom prostredí.
Public work category
Scientific titles in home not carented magazines and other year-books