Očakáva sa, že vysoké školy budú lídrami pri vytváraní a šírení znalostí v novej ére ekonomiky. Akademické aspekty manažmentu znalostí vysokých škôl prevládali vo vedeckom diskurze, pričom organizačný pohľad chýbal. Zintenzívnená konkurencia si vyžaduje transformácie vysokých škôl, ktoré zahŕňajú presadzovanie manažérskeho a marketingového prístupu. V tomto článku je skúmaná komunikácia so zainteresovanými stranami prostredníctvom webových stránok vysokých škôl. Cieľom tohto výskumu je zistiť, ako vysoké školy a ich fakulty komunikujú so zainteresovanými stranami o svojich znalostných iniciatívach, projektoch a iných otázkach súvisiacich s KM, a to skúmaním, či a do akej miery verejne dostupné zdroje na ich webových stránkach obsahujú kľúčové slová naznačujúce vytvorenie kultúry vedomostí. Výsledky ukazujú, že webové stránky vybraných vysokých škôl obsahujú stovky týchto zdrojov, zatiaľ čo iné žiadne. Štatistické údaje potvrdzujú, že intenzita komunikácie o témach súvisiacich s KC sa zvyšuje s vekom a veľkosťou VŠ. Verejné vysoké školy sú aktívnejšie a komunikujú o KC podstatne viac ako súkromné, štátne a zahraničné vysoké školy. Boli odhalené ďalšie závislosti vrátane skutočnosti, že čím vyššie je skóre Webometrie VŠ, tým vyššia je úroveň komunikácie súvisiacej s KC.
Public work category
Scientific titles in foreign carented magazines and noticed year-books