Internal and External Factors of the Marketing Environment of Family Businesses
Author info
Samuel Chlpek
Author
Chlpek Samuel EUBOBFKCR - Katedra cestovného ruchu OBF
Source document
Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave : cestovný ruch - všeobecná ekonomika - obchod - služby - podnikanie - regionálny rozvoj. Roč. 14, č. 2 (2022), s. 54-63. - Bratislava : Katedra služieb a cestovného ruchu OBF EU, 2022. ISSN 2453-9988
Tento článok sa zaoberá vnútornými a vonkajšími faktormi marketingového prostredia rodinných firiem. Hlavným cieľom príspevku je na základe analýz identifikovať všeobecné marketingové prostredie v podmienkach rodinných firiem. V úvode sa článok venuje teoretickému vymedzeniu rodinných podnikov (ako hlavnej výskumnej zložky v tomto článku) a marketingu, pričom sa podrobnejšie zameriava na marketingové prostredie podnikov. Metodika popisuje dve hlavné analýzy, ktoré sú v príspevku použité – SWOT a PEST/PESTEL analýzu. Obe sa zaoberajú marketingovým prostredím spoločnosti, každá s inou jeho súčasťou. Vo výsledkoch je implementovaná metodika práce, ktorá poukazuje na problematiku vnútorných a vonkajších faktorov so špecifickým zameraním na rodinné podniky. Použité analýzy sú doplnené o špecifické problémy, ktoré majú rodinné podniky v podnikateľskom prostredí. Záverečná kapitola sumarizuje podstatné informácie z príspevku.
Public work category
Scientific titles in home not carented magazines and other year-books