1. Further Professional On-the-job Training of Employees in the Digital Era
SYS | 0288948 | |
---|---|---|
LBL | 00000naa--22^^^^^---450- | |
005 | 20240502083925.0 | |
014 | $a 000882449200004 $2 WOS | |
014 | $a 2-s2.0-85148015708 $2 SCOPUS | |
017 | 70 | $a 10.3991/ijep.v12i5.32523 $2 DOI |
035 | $a 526561 $2 CREPC2 | |
100 | $a 20221122a2022łłłłm--y0sloc0103----ba | |
101 | 0- | $a eng |
102 | $a AT | |
200 | 1- | $a Further Professional On-the-job Training of Employees in the Digital Era $f Silvia Barnová, Małgorzata Duda, Marta Matulčíková, Gabriela Gabrhelová, Tatiana Hrivíková |
301 | $a VEGA 1/0328/21 | |
321 | $a Registrovaný: Web of Science | |
321 | $a Registrovaný: Scopus | |
330 | $a Príspevok sa zaoberá potrebami spoločností vytvárať proaktívne politiky odbornej prípravy, ktoré sú kľúčové pre návrh a implementáciu odbornej prípravy na pracovisku. Cieľom je charakterizovať rôzne typy školení na pracovisku a navrhnúť ďalšie zlepšenie s prihliadnutím na analýzu názorov získaných z prieskumu zamestnancov. Implementácia nových technológií a procesov ovplyvňuje zmeny v mnohých činnostiach spoločnosti. Niektoré procesy sa menia, vznikajú nové, iné zanikajú v dôsledku postupnej digitálnej transformácie. Tieto procesy nemusia nevyhnutne viesť k dokončeniu transformáciu do digitálneho prostredia. Každá spoločnosť je jedinečná; preto je špecifická aj jeho digitálna transformácia. Výsledkom je hybridné prostredie spájajúce digitálny a analógový svet, ktoré vedie k nutnosti výberu adekvátnych zamestnancov a formovania ich ďalšieho odborného vzdelávania. Zamestnanci musia na jednej strane preukázať určité kompetencie a skúsenosti potrebné na to, aby bola digitálna transformácia úspešná, na druhej strane musia byť pripravení na nové digitálne technológie a moderné pracovné postupy. Charakterizujeme rozvoj zamestnancov z pohľadu individuálneho a/alebo tímového vzdelávania av tomto zmysle navrhujeme zmeny v ďalšom vzdelávaní. Individuálna forma ďalšieho vzdelávania, v súčasnosti dominantná, má vo firmách dlhoročnú tradíciu. Zároveň je oveľa väčší potenciál v tímovom tréningu, hoci stále prebieha. Výsledky naznačujú, že veľkú pozornosť treba venovať vytváraniu učiacich sa tímov špecifikovaných v závere príspevku a tiež systematickému prístupu k tímovému vzdelávaniu a tréningu. | |
463 | -1 | $1 001 eu_un_cat*0288947 $1 011 $a 2192-4880 $1 200 1 $a International Journal of Engineering Pedagogy $b elektronický zdroj $v Vol. 12, no. 5 (2022), pp. 54-67 $1 210 $a Vienna $c International Association of Online Engineering |
541 | 1- | $a Ďalšie odborné vzdelávanie zamestnancov v digitálnej ére |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0007321 $a zamestnanci |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0001691 $a digitalizácia |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*0066606 $a priemysel 4.0 |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0005380 $a revolúcia priemyselná |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006252 $a školenie odborné |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0005556 $a rozvoj pracovníkov |
700 | -1 | $3 eu_un_auth*0073600 $a Barnová $b Silvia $4 070 $9 20 |
701 | -1 | $3 eu_un_auth*0086774 $a Duda $b Małgorzata $4 070 $9 20 |
701 | -1 | $3 eu_un_auth*p0059013 $a Matulčíková $b Marta $p EUBFPMKPM $4 070 $9 20 $f 1964- $T Katedra manažmentu FPM |
701 | -1 | $3 eu_un_auth*0065538 $a Gabrhelová $b Gabriela $4 070 $9 20 |
701 | -1 | $3 eu_un_auth*p0048665 $a Hrivíková $b Tatiana $p EUBFAJKIK $4 070 $9 20 $f 1959- $T Katedra interkultúrnej komunikácie FAJ |
801 | -0 | $a SK $b BA004 $c 20221122 $g AACR2 |
830 | $a mm- Doplnené kódy výskumu a študijný odbor podľa spoluautorov z Crepč 2. 13.12.2022 | |
T85 | $x existuji fulltexy |