Kvalita 4.0: nový koncept riadenia kvality v drevospracujúcom priemysle
Author info
Patrik Richnák
Author
Richnák Patrik EUBFPMKML - Katedra manažmentu výroby a logistiky FPM
Source document
Crisis Management and Safety Foresight in Forest-Based Sector and SMEs Operating in the Global Environment : Proceedings of International Scientific Conference, Trnava, Slovakia, Jun 8th – 10th 2022. Pp. 365-370. - Zagreb : WoodEMA - International Association for Economics, Management, Marketing, Quality and Human Resources in Forestry and Forest Based Industry, 2022 ; WoodEMA 2022 Crisis Management and Safety Foresight in Forest-Based Sector and SMEs Operating in the Global Environment International Scientific Conference. ISBN 978-953-8446-00-9
Súčasné podnikateľské prostredie, ktorému dominuje Priemysel 4.0, upriamuje pozornosť aj na riadenie kvality. Je to digitalizácia a prebiehajúca priemyselná revolúcia, ktoré prinášajú rozvoj manažérstva kvality, čím vzniká Kvalita 4.0.. Tento koncept neovplyvňujú len procesy, ktoré prebiehajú v podniku, ale zahŕňa procesy z výskumu a vývoja cez nákup, výrobu, logistiku, predaj až po servis a popredajné činnosti. Kvalita 4.0 predstavuje snahu o dokonalosť výkonu v súčasnej digitálnej ére a harmonizuje riadenie kvality s Industry 4.0 s víziou umožniť vyššiu efektivitu, výkon, inovácie a obchodné modely podnikov. Hlavným cieľom tohto príspevku bolo identifikovať Kvalitu 4.0 v slovenských podnikoch drevospracujúceho priemyslu prostredníctvom analýzy literatúry a prieskumu.