Investigating the Benefits of Project-based Teaching of Economic Subjects By Students
Author info
Lenka Kalusová, Pavel Škriniar
Author
Kalusová Lenka EUBFPMKPF - Katedra podnikových financií FPM
Co-authors
Škriniar Pavel EUBFPMKPF - Katedra podnikových financií FPM
Source document
Ekonomika a manažment : vedecký časopis Fakulty podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Roč. 19, č. 3 (2022), s. 51-64. - Bratislava : Nadácia Manažér, 2022. ISSN 2454-1028
Projektové vyučovanie patrí v súčasnosti medzi moderné vyučovacie metódy, ktoré má vo vzťahu k žiakom viacero výhod. V príspevku sa preto zameriavame na prínosy metódy projektového vyučovania vo výučbe ekonomických predmetov na vysokých školách, najmä vo vzťahu k učeniu sa študentov a zlepšovaniu motivácie študentov k učeniu. Ako hlavná metóda výskumu bol použitý dotazníkový prieskum. Prieskum sa uskutočnil na vzorke 181 študentov. Na základe výsledkov prieskumu môžeme zhodnotiť, že projektové vyučovanie ponúka žiakom viacero benefitov (pomáha žiakom rýchlejšie získavať poznatky a tiež prepájať poznatky získané z rôznych oblastí). Študenti však zároveň podotýkajú, že vyučovanie projektovou metódou je výrazne časovo náročnejšie a vyžaduje si dôkladnejšiu prípravu. Napriek tejto skutočnosti žiaci prejavili ochotu viac sa pripravovať na vyučovacie hodiny, keďže vnímané výhody projektového vyučovania prevažujú nad nevýhodami tejto metódy.
Public work category
Scientific titles in home not carented magazines and other year-books