1. The Change of Commuting Behaviour With Planned High-Speed Railways in Czechia
Title | The Change of Commuting Behaviour With Planned High-Speed Railways in Czechia | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Translation | Zmena správania pri dochádzaní za prácou s plánovanými vysokorýchlostnými železnicami v Česku | ||||||||
Author info | Vilém Pařil, Milan Viturka, Václav Rederer | ||||||||
Author | Pařil Vilém | ||||||||
Co-authors | Viturka Milan | ||||||||
Rederer Václav | |||||||||
Source document | Národohospodářský obzor : časopis věnovaný otázkám národohospodářským a sociálněpolitickým. Vol. 23, no. 1 (2023), pp. 1-13. - Varšava : Sciendo, 2023. ISSN 1804-1663 | ||||||||
DOI | 10.2478/revecp-2022-0016 | ||||||||
Document kind | schedule of articles from periodics | ||||||||
Language | English | ||||||||
Country of Edition | Poland | ||||||||
Keywords | trh práce * doprava * dochádzka za prácou * pohyb síl pracovných * správanie * doprava železničná * Česko | ||||||||
Annotation | Cieľom príspevku je posúdiť potenciálnu zmenu správania pri dochádzaní do práce na príklade plánovanej vysokorýchlostnej železnice v Českej republike. Boli použité štandardné geografické metódy založené na údajoch zo sčítania z roku 2011 v relevantných desiatich regionálnych centrách a dvoch dôležitých železničných uzloch, ktoré budú podľa plánovanej siete napojené na vysokorýchlostnú železnicu. Autori hodnotili atraktivitu relevantného centra pre zmenu dochádzkovej mobility. Výsledky dokumentujú strategickú polohu Prahy ako hlavného centra dochádzky za prácou, ktoré relevantnými ukazovateľmi výrazne prevyšuje všetky ostatné centrá mobility pracovnej sily. Hodnotenie potenciálnych dopadov HSR (High-Speed Rail) na trhy práce je následne realizované pomocou modelu hraničnej miery pracovnej mobility, kde je možné počítať s pozitívnymi dopadmi okrem Prahy na ďalšie dve centrá dochádzky, Brno a Plzeň. | ||||||||
Database | ARTICLES | ||||||||
References | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Numbers | 2023: 1 | ||||||||
|