Digitálne technológie zohrávajú kľúčovú úlohu pri oživovaní svetovej ekonomiky. EÚ sa zaviazala spojiť podporu obnovy s odolnou digitálnou transformáciou. Pandémia COVID-19 poukázala na chýbajúcu digitalizáciu na Slovensku a nedostatky digitálnych zručností u občanov a komunikácie s inštitúciami. Digitálne zručnosti sú dôležité a mali by byť súčasťou vzdelávacej politiky. IKT zručnosti môžu ľuďom pomôcť uspieť na trhu práce a zlepšiť komunikáciu s verejnou správou. Digitalizácia a globalizácia zvyšujú dôležitosť komunikácie prostredníctvom internetu, aplikácií a iných elektronických zariadení. Digitálne zručnosti sú jednou z nevyhnutných súčastí e-Governmentu, ľudia tak môžu využívať služby e-Governmentu pri komunikácii s verejnou správou. Súčasná kríza ovplyvňuje využívanie online služieb občanmi. Analyzujú sa indexy týkajúce sa digitálnej ekonomiky, ako napríklad index digitálnej ekonomiky a spoločnosti DESI a digitálne zručnosti elektronickej verejnej správy (EGDI) v rokoch 2018 až 2021 odhalili stagnujúci stav v rokoch 2018 a 2019 a v roku 2020 došlo k poklesu základných digitálnych zručností. zručnosti. Ďalším indexom je E-Government Digital Index. Zameriava sa na ľudský kapitál a digitálne zručnosti v týchto indexoch. Príspevok analyzuje a identifikuje digitálne zručnosti občanov v kontexte rozvoja e-Governmentu a popisuje využívanie služieb e-Governmentu občanmi EÚ so zameraním na Slovenskú republiku. Údaje boli zbierané prostredníctvom dotazníkového prieskumu digitálnych zručností občanov SR podľa vybraných kategórií, využívania služieb e-Governmentu, ako aj informovanosti o službách e-Governmentu. Postupne sa implementujú riešenia, ktoré zlepšujú e-Government v SR. Zlepšovanie digitálnych zručností podľa Národnej koalície pre digitálne zručnosti a povolania v SR je jednou z priorít Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR, ktoré prijalo akčný plán na roky 2019–2022 na zlepšenie výsledky v indexe DESI do roku 2025 a zamerať sa na digitálne zručnosti požadované zamestnávateľmi. Prieskum ukázal, že na Slovensku väčšina škôl podporuje digitálne vzdelávanie len slabo (približne priemer EÚ-27 68 %, resp. 45 %). Výskum tiež odhalil zníženú úroveň digitálnej gramotnosti mladých ľudí. Tieto kompetencie sú veľmi dôležité pre získanie pozície na trhu práce v digitálnej spoločnosti. Projekty sú zamerané na podporu rozvoja digitálnych zručností žiakov základných a stredných škôl, integráciu nových technológií do výučby.
Public work category
Scientific titles in foreign carented magazines and noticed year-books