1. Virtuálna realita - nástroj na zvyšovanie produktivity v priemysle
| Title | Virtuálna realita - nástroj na zvyšovanie produktivity v priemysle |
|---|---|
| Author info | Peter Bajzík, Peter Balco |
| Author | Bajzík Peter |
| Co-authors | Balco Peter |
| Source document | Zisk manažment. Roč. 12, č. 7-8 (2020), s. 14-15. - Žilina : Poradca podnikateľa, 2020. ISSN 1339-2433 |
| Document kind | schedule of articles from periodics |
| Language | Slovak |
| Country of Edition | Slovak Republic |
| Keywords | realita virtuálna * vývoj * priemysel automobilový * vozidlá motorové * simulácia * školenie odborné * vzdelávanie * rast produktivity práce |
| Annotation | Počiatky virtuálnej reality (VR) siahajú do 70. rokov 20. storočia, keď Morton Heiling vyvinul prototyp zariadenia Sensorama, ktorý dokázal prehrať päť filmov, zapojil aj 4 zmysly človeka, zrak, sluch, čuch a hmat. Prve pokusy o využitie VR v automobilovom priemysle urobil Ford v roku 2004 a v roku 2014 už existovalo množstvo prototypov virtuálnych vozidiel. Nákresy vznikali na papieri a úspešné koncepty boli rýchlo prevádzané do elektronickej formy. Google posunul vývoj navrhovania automobilov v roku 2016, keď predstavi 3D aplikáciu Titl Brush. |
| Database | ARTICLES |
| References | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika |
| Bunches | 2020: 1-10 |