1. Education vs. Entrepreneurship – Between Theory and Practice: The Case of SMEs in Poland
Title | Education vs. Entrepreneurship – Between Theory and Practice: The Case of SMEs in Poland | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Translation | Vzdelávanie vz. podnikanie - medzi teóriou a praxou: prípad MSP v Poľsku | ||||||||
Author info | Andrzej Janowski, Olga Gonchar, Ruslan Yakovyshyn | ||||||||
Author | Janowski Andrzej | ||||||||
Co-authors | Gonchar Olga | ||||||||
Yakovyshyn Ruslan | |||||||||
Source document | E+M. Ekonomie a management : vědecký open access časopis. Roč. 26, č. 1 (2023), s. 111–125. - Liberec : Ekonomická fakulta Technické univerzity v Liberci, 2023. ISSN 1212-3609 | ||||||||
DOI | 10.15240/tul/001/2023-1-007 | ||||||||
Document kind | schedule of articles from periodics | ||||||||
Language | English | ||||||||
Country of Edition | Czech Republic | ||||||||
Keywords | vzdelávanie * podnikanie * podnik malý * podnik stredný * manažment * teória a prax * Poľsko | ||||||||
Annotation | V súčasnosti je vývoj prostredia organizačného manažmentu čoraz rozsiahlejší a rovnako ako v iných vysoko vyspelých krajinách, sektor malých a stredných podnikov v Poľsku zohráva zásadnú úlohu v ekonomike. V súčasnosti narastajú obavy v oblasti podnikateľského vzdelávania vo svete vedy. Obavy vyvolávajú diskusiu o tom, či táto vedecká aktivita môže ovplyvniť podnikateľskú efektivitu. Autori došli k záveru, že súčasné akademické manažérske práce sú vo veľkej väčšine zamerané na teoretické aspekty podnikania, pričom názory skutočných podnikateľov sú vynechávané. Preto sa rozhodli preskúmať praktické podnikateľské prostredie, aby túto medzeru vyriešili. Účastníkmi výskumu bolo 189 podnikateľov, ktorí nepretržite pôsobili minimálne 20 rokov. Skúmali tri ciele a nakoniec sa snažili overiť pozitívnku koreláciu medzi podnikateľským vzdelávaním a jeho skutočným vplyvom na podnikanie. | ||||||||
Database | ARTICLES | ||||||||
References | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Numbers | 2023: 1 | ||||||||
|