1. Význam rozšírenej reality a vybraných vizualizačných nástrojov v IT vzdelávaní
SYS | 0297729 | |
---|---|---|
LBL | 00000naa--22^^^^^---450- | |
005 | 20240502074517.1 | |
035 | $a 1109354 $2 CREPC2 | |
100 | $a 20231219a2023łłłłm--y0sloc0103----ba | |
101 | 0- | $a slo $d slo $d eng |
102 | $a SK | |
200 | 1- | $a Význam rozšírenej reality a vybraných vizualizačných nástrojov v IT vzdelávaní $d The Purpose of Augmented Reality and Chosen Visualization Tools in IT Education $f Zsolt Simonka, Veronika Horniaková, František Slaninka |
301 | $a KEGA 026UK-4/2022 | |
330 | $a Príspevok je venovaný rozšírenej realite (RR) ako modernému a efektívnemu prvku digitalizácie v súčasnosti. Poskytuje prehľad možností využitia rozšírenej reality vo vzdelávaní a analyzuje potenciálne výhody tejto technológie v IT vzdelávaní. Ďalej uvádza niekoľko nástrojov a platforiem, ktoré v interakcii s virtuálnymi objektami rozširujú škálu ich aplikačných možností, napr. takto prispôsobené technológie môžu učitelia využiť na tvorbu interaktívnych RR učebných materiálov. Článok tým poukazuje na integráciu rozšírenej reality ako obohacujúceho prvku ich funkcionality. Okrem toho popisuje globálny trh s rozšírenou realitou a virtuálnou realitou , jeho súčasný stav a predpokladaný rast v nadchádzajúcich rokoch, pričom zdôrazňuje využitie RR v sektore zdravotnej starostlivosti a ďalších odvetviach priemyslu. Text taktiež identifikuje kľúčové faktory, ktoré budú riadiť rast trhu s VR a RR, ako sú napr. rastúca digitalizácia, lepšia dostupnosť cenovo dostupných zariadení a zvyšujúce sa používanie spotrebnej elektroniky. Článok akcentuje význam a rozmanité možnosti využitia rozšírenej reality vo vzdelávaní a poukazuje na trhový potenciál tejto technológie v budúcnosti. | |
463 | -1 | $1 001 eu_un_cat*0297672 $1 011 $a 1339-987X $1 200 1 $a Ekonomika a informatika $b elektronický zdroj $e vedecký časopis FHI EU v Bratislave a SSHI $d Economics and Informatics: A Scientific Journal of the Faculty of Economic Informatics of University of Economics in Bratislava and the Slovak Economic Informatics Association $v Roč. 21, č. 2 (2023), s. 60-69 $1 210 $a Bratislava $c Ekonomická univerzita v Bratislave $d 2023 |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0001691 $a digitalizácia |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006433 $a technológie informačné |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0005246 $a realita virtuálna |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie |
700 | -1 | $3 eu_un_auth*p0048749 $a Simonka $b Zsolt $p EUBFHIKMA $4 070 $9 33,3 $f 1974- $T Katedra matematiky a aktuárstva FHI |
701 | -1 | $3 eu_un_auth*0047766 $a Horniaková $b Veronika $p EUBFHIKAI $4 070 $9 33,3 $f 1990- $T Katedra aplikovanej informatiky FHI |
701 | -1 | $3 eu_un_auth*0017319 $a Slaninka $b František $p EUBFHIKMA $4 070 $9 33,4 $f 1973- $T Katedra matematiky a aktuárstva FHI |
801 | -0 | $a SK $b BA004 $c 20231219 $g AACR2 |
830 | $a me: Oprava percentuálneho podielu u autora: Slaninka, František z: 33,3 na 33,4%, aby sedel 100% podiel v Crepč. | |
T85 | $x existuji fulltexy |