Poništ Peter EUBPHF - Podnikovohospodárska fakulta v Košiciach
Source document
Manažment v teórii a praxi : online odborný časopis o nových trendoch v manažmente. Roč. 9, č. 1-2 (2013), s. 41-48 online. - Košice : Katedra manažmentu PHF EU, 2013. ISSN 1336-7137
Nutnosť monitorovania prostredia, v ktorom podnik, resp. organizácia pôsobí, pri budovaní podnikového imidžu. V rámci prostredia sa vytvárajú určité trendy, ktoré či už priamo alebo nepriamo ovplyvňujú správanie sa konečných spotrebiteľov. Spotrebitelia ovplyvnení týmito trendmi následne prenášajú do svojho vnímania určité postoje k firmám a ich imidžu. Podnik, ktorý sa uspokojí s tým, že vybuduje imidž bez ohľadu na vývoj celosvetových trendov, nemá možnosť dostatočne efektívne zasiahnuť väčšie a to hlavne globálne trhy. Nutnosť sledovania svetových trendov a odhadu ich budúceho vývoja je teda typická hlavne pre globálne značky, alebo firmy, ktoré sa takými chcú stať. Na druhej strane zohľadnenie týchto trendov môže umožniť lepšie pochopenie správania sa spotrebiteľa aj firme pôsobiacej na lokálnom trhu.