1. Strategické priority univerzitného vzdelávania
SYS | 0295696 | |
---|---|---|
LBL | 00000naa--22^^^^^---450- | |
005 | 20240417075244.6 | |
100 | $a 20230808a2023łłłłm--y0sloc0103----ba | |
101 | 0- | $a slo $d eng |
102 | $a SK | |
200 | 1- | $a Strategické priority univerzitného vzdelávania $d Stategic Priorities of University Education $f Monika Zatrochová, Ľubomír Špirko |
330 | $a Cieľom príspevku je zistiť a porovnať, ako sa mení stratégia pre vzdelávanie v SR. Poukázanie na nové potreby na trhu práce, ktoré prvotne vychádzajú zo stratégie do roku 2016, kde bolo cieľom zamestnanca dovzdelávať sa v oblasti „soft skills“. V súčasnosti je dôležitou súčasťou nových pracovných pozícií „digitálna gramotnosť“, práca a spracovanie dát. Toto priniesla automatizácia a informatizácia priemyslu a zároveň došlo k zániku určitých pracovných pozícií. Na základe tohto cieľa autori použili metódy analýzy, syntézy a porovnania pre spracovanie podkladov súčasného stavu. Vo výsledkoch skúmania autori použili cielené rozhovory v praxi (spoločnosť Trexima) a tiež na pedagogickej pôde. | |
463 | -1 | $1 001 eu_un_cat*0295681 $1 011 $a 1338-5127 $1 200 1 $a MANEKO $b elektronický zdroj $e časopis o ekonomike a manažmente priemyselných podnikov $e [vedecký časopis] $d Journal of Corporate Management and Economics : [Scientific Journal] $v Roč. 15, č. 1 (2023), s. 78-84 $1 210 $a Bratislava $c SPEKTRUM STU $d 2023 |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*0001594 $a vzdelávanie vysokoškolské |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006727 $a univerzity |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006628 $a trh práce |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0007321 $a zamestnanci |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*0075520 $a zručnosti mäkké |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*0080396 $a zručnosti digitálne |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0001109 $a analýzy |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0005739 $a Slovensko |
700 | -1 | $3 eu_un_auth*0049753 $a Zatrochová $b Monika $4 070 |
701 | -1 | $3 eu_un_auth*0089397 $a Špirko $b Ľubomír $4 070 |
801 | -0 | $a SK $b BA004 $c 20230808 $g AACR2 |