Acta oeconomica Universitatis Selye : International Scientific Journal. Vol. 11, no. 1 (2022), pp. 18-32. - Komárno : Univerzita J. Selyeho v Komárne, 2022. ISSN 1338-6581
Digitalizácia podnikania znamená, že súvisiace obchodné funkcie a zainteresované strany budú v popredí jeho rozvoja, takže IT riešenia, ktoré slúžia hlavnému biznisu organizácie, budú tiež v popredí. Tento trend, podporený aj Industry 4.0, zásadne mení aj oblasť manažérskeho controllingu a riadenia ľudskej výkonnosti. Tento trend umožní nové formy spolupráce medzi spoločnosťami, dodávateľmi, zákazníkmi a zamestnancami, čo povedie k novým ponukám produktov a služieb. Len si spomeňte na vznik a rozširovanie cezhraničných servisných centier (SSC). Tu sme boli svedkami, ako globálne spoločnosti najskôr začali poskytovať služby v oblasti financií, ekonomiky, ľudských zdrojov a controllingu, najskôr svojim vlastným konsolidovaným dcérskym spoločnostiam a potom sa presunuli na trh a k zákazníkovi. Popíšem príslušné právne prostredie, skutočné fungovanie, praktické skúsenosti z realizovaných štúdií a spoločné platformy a metódy riadenia ľudských zdrojov a správy, čím naznačím a podporím moju hypotézu, že existencia technických a regulačných podmienok nie je automaticky implikujú možnosť efektívnej a strategickej aplikácie systému