Etika predstavuje dôležitú súčasť riadenia podnikových organizácií, pretože do určitej miery prispieva k pružnému priebehu riadenia príslušného personálneho oddelenia. Etické zásady sú úzko zakotvené v kľúčových legislatívnych dokumentoch, ktoré zaručujú postavenie zamestnávateľa a zamestnanca, konkrétne ich práva a povinnosti vyplývajúce zo služobnej zmluvy. Význam etických princípov v manažérskej sfére súvisí s budovaním spoločenskej zodpovednosti kolektívu jednotlivcov zúčastnených na štátoprávnej organizácii. Etické zásady sú zárukou dodržiavania morálnych pravidiel, najmä tých, ktoré sa týkajú pracovnej disciplíny. Predmetom etiky ako spoločenskej disciplíny je reflektovať relevantné správanie štátneho zamestnanca, ide o osobu v služobnom pomere, ktorého činnosť hierarchicky spadá do organizačnej štruktúry príslušného služobného úradu. Naším cieľom je priblížiť verejnosti úroveň personálneho riadenia organizácie (v našom prípade Štatistického úradu SR), konkrétne načrtnúť hlavné úskalia súvisiace so štýlom vedenia zamestnancov a v neposlednom rade uviesť konkrétne príklady z praxe, ktoré odrážajú porušovanie dôležitých zásad manažérskej etiky. Pristúpime k porovnaniu faktov v podobe vymedzenia kľúčovej podstaty personálnej politiky, zachytenia manažérskych rizík a ich zasadenia do situačného kontextu riadenia ľudských zdrojov. Uvedené ciele budeme konfrontovať s Etickým kódexom štátneho zamestnanca, z ktorého vychádzajú normatívne zásady v štátnej službe. Množstvo personálnych problémov vyplýva z ohrozenia vzájomnej dôvery medzi zamestnancami a zamestnávateľmi v dôsledku nesystémového plánovania pracovných úloh a tzv. etickej nekorektnosti, čo má za následok pokles spoločenskej zodpovednosti danej inštitúcie.