Koncept otvoreného bankovníctva je aktuálnou témou v oblasti rozvoja moderných finančných služieb. Koncept má potenciál zmeniť budúcnosť správy a vedenia financií, zvýšiť konkurenciu medzi poskytovateľmi služieb na finančnom trhu a vylepšiť skúsenosť klienta s bankou. Je to významný krok vpred tak pre banky, ako aj pre inovatívne FinTech firmy. Pojem otvorené bankovníctvo znamená, že finančné a transakčné dáta, ktoré boli donedávna prístupné jedine banke klienta a držané v tejto banke, budú dostupné aj tzv. tretím stranám. Títo noví licencovaní poskytovatelia platobných iniciačných služieb a poskytovatelia služieb informovania o účte budú môcť naplno využiť svoj potenciál a ponúknuť v spolupráci s tradičnými hráčmi na trhu, ako sú bankové inštitúcie, také služby, ktoré sú vytvorené na mieru klientov a špeciálne vyvinuté pre ich individuálne potreby. Klienti budú môcť napríklad sledovať stav na platobných účtoch držaných vo viacerých bankách alebo v platobných inštitúciách a platiť prostredníctvom nových poskytovateľov platobných iniciačných služieb, čo zaujímavo rozšíri ponuku možností platenia okrem dnes už obľúbených spôsobov, ako je platba debetnou alebo kreditnou kartou online.