1. Niektoré hrozby spojené s využívaním digitálnych technológií - výzva pre edukáciu v školách
SYS | 0297930 | |
---|---|---|
LBL | 00000naa--22^^^^^---450- | |
005 | 20240417075258.5 | |
100 | $a 20240105a2023łłłłm--y0sloc0103----ba | |
101 | 0- | $a slo $d slo $d eng |
102 | $a SK | |
200 | 1- | $a Niektoré hrozby spojené s využívaním digitálnych technológií - výzva pre edukáciu v školách $f Eva Svitačová |
330 | $a Aj keď digitálne technológie umožňujú ľuďom a ľahšie a rýchlejšie plniť úlohy a dosahovať ciele, zároveň sa objavujú niektoré problémy a hrozby, ktoré tzv. technologický optimizmus spochybňujú. Tento optimizmus sa výrazne týka aj mladých ľudí, mnohí žijú veľkú časť života "online", a tak sa dobrovoľne vzdávajú súkromia a svojej individuality. Hrozbou sa stáva technologický determinizmus, dochádza k digitálnemu zotročeniu, ba aj k digitálnej demencii, technológie začínajú nahrádzať rozum ľudí a riadiť ich. V tejto súvislosti treba vyzdvihnúť potrebu edukácie, zameranej na zmierňovanie hrozieb, spojených s rozvojom digitálnych technológií. Nepostačuje len edukácia, zameraná na získavanie digitálnych kompetencií, ale zdôrazňujeme, že edukácia by sa mala zameriavať aj na získanie ďalších kompetencií, vrátane morálnych, ktoré žiaci a študenti môžu získavať predovšetkým vďaka etickej výchove. | |
463 | -1 | $1 001 eu_un_cat*0297900 $1 011 $a 1335-5864 $1 200 1 $a ACADEMIA $e súčasnosť a perspektívy vysokých škôl $v Roč. 34, č. 4 (2023), s. 4-13 $1 210 $a Bratislava $c Centrum vedecko-technických informácií SR $d 2023 |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006435 $a technológie nové |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006254 $a školy |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0002020 $a etika |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0001691 $a digitalizácia |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0002797 $a kompetencie |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0003486 $a morálka |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*0050316 $a žiaci |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006350 $a študenti |
700 | -1 | $3 eu_un_auth*0019876 $a Svitačová $b Eva $4 070 |
801 | -0 | $a SK $b BA004 $c 20240105 $g AACR2 |