1. Projekt digitálny wellbeing (pohoda) pre učiteľov vysokých škôl
Title | Projekt digitálny wellbeing (pohoda) pre učiteľov vysokých škôl | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Parallel title | The Project – Digital Wellbeing for Higher Education Lecturers | ||||||||
Author info | Henrieta Hrablik Chovanová | ||||||||
Author | Hrablik Chovanová Henrieta | ||||||||
Source document | Fórum manažéra. Roč. 19, č. 2 (2023), s. 28-32. - Trnava : VIVAEDUCA, 2023. ISSN 1339-9403 | ||||||||
Document kind | schedule of articles from periodics | ||||||||
Language | Slovak | ||||||||
Country of Edition | Slovak Republic | ||||||||
Keywords | vzdelávanie elektronické * digitalizácia * zdravie duševné * psychohygiena * učitelia * pedagógovia * pracovníci vedúci * univerzity * školy vysoké * Slovensko | ||||||||
Annotation | Článok sa zaoberá základnými informáciami projektu Erazmus+ „Digitálny wellbeing pre učiteľov vysokých škôl“ (DWEL) so začiatkom riešenia od 1. 11. 2021 na STU v Bratislave. Pandémia ochorenia COVID‑19 spôsobeného novým koronavírusom urýchlila digitálny prechod na vysokých školách a vysokoškolskí pedagógovia v tomto období čelili väčšiemu riziku digitálneho preťaženia alebo vyhorenia. Vedecké dôkazy pracovníkov v digitálnom prostredí ukazujú, že neobmedzené používanie zariadení môže mať výrazné negatívne dôsledky – spoločne sú nazývané „technostress“ a tieto problémy sú spôsobené technológiou či organizačnými očakávaniami a vedú k zhoršeniu produktivity, výkonu a duševného a fyzického zdravia zamestnancov. DWEL sa zameriava na dve skupiny: vysokoškolskí pedagógovia a vedúci zamestnanci. Plánovanými výsledkami sú zlepšenie digitálnych kompetencií pedagógov a zároveň zvýšenie kapacity riadenia vysokých škôl. | ||||||||
Database | ARTICLES | ||||||||
References | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Numbers | 2023: 2 | ||||||||
|