Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave : cestovný ruch - všeobecná ekonomika - obchod - služby - podnikanie - regionálny rozvoj. Roč. 14, č. 2 (2022), s. 8-17. - Bratislava : Katedra služieb a cestovného ruchu OBF EU, 2022. ISSN 2453-9988
V čase negatívnej ekonomickej situácie krajiny je dôležité zabezpečiť jej funkčnosť pre domáci trh. V predkladanom príspevku sa zameriavame na koncept konzumného etnocentrizmu. Cieľom príspevku je zmerať konzumný etnocentrizmus mladých Slovákov a poukázať na možnosti interpretácie výsledkov merania. Interpretačné možnosti nástroja na meranie spotrebiteľského etnocentrizmu (CETSCALE) sa javia ako jedno z možných negatív tohto nástroja. Pri našej práci využívame viaceré vedecko-filozofické metódy a metódy deskriptívnej štatistiky. Výsledky poukazujú na priemernú úroveň spotrebiteľského etnocentrizmu v skúmanom segmente. Zároveň poukazujeme na interpretačné možnosti CETSCALE pomocou kvintilového rozsahu. Zjednotenie výkladu pomôže v medzinárodnom porovnaní a uľahčí tak celkové hodnotenie úrovne konzumného etnocentrizmu.
Public work category
Scientific titles in home not carented magazines and other year-books