1. Keď umenie zoberú do rúk stroje
Title | Keď umenie zoberú do rúk stroje |
---|---|
Author info | Patrik Garaj |
Author | Garaj Patrik |
Source document | Trend : týždenník o ekonomike a podnikaní. Roč. 27, č. 15 (13. apríla 2017), s. 18-20. - Bratislava : News and Media Holding, 2017. ISSN 1335-0684 |
Document kind | schedule of articles from periodics |
Language | Slovak |
Country of Edition | Slovak Republic |
systematics | 7 - Umenie. Umelecký priemysel. Fotografia. Hudba. Hry. Šport |
Keywords | umenie * inteligencia umelá * technológie informačné * technológie komunikačné * softvér * obchod elektronický |
Annotation | Umelá inteligencia, strojové učenie a big data prenikajú do tvorby a predaja výtvarných diel. Mario Klingemann používa kódy a algoritmy na tvorbu vecí, ktoré vyzerajú zaujímavo a môžu byť považované za umenie. Projekt DeepDream z dielne Googlu vychádza zo schopnosti múdreho softvéru rozoznávať tvary a prvky v obrázkoch. Zaujímavá je interaktívna hra v Slovenskej národnej galérii, kde sa buduje digitálny archív. Online predaj umenia na portáli MutualArt. |
Database | ARTICLES |
References | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika |
Bunches | 2017: 11-20 + 9 príl. |