Analýza riadenia dobrého mena poisťovní a identifikácia jeho najdôležitejších faktorov
Author info
Frank Gerwald, Peter Dorčák
Author
Gerwald Frank EUBFPMKPF - Katedra podnikových financií FPM
Co-authors
Dorčák Peter EUBFPMKPF - Katedra podnikových financií FPM
Source document
Ekonomika a manažment : vedecký časopis Fakulty podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Roč. 20, č. 1 (2023), s. 24-38. - Bratislava : Nadácia Manažér, 2023. ISSN 2454-1028
Cieľom tejto štúdie je identifikovať a uprednostniť faktory, ktoré určujú reputáciu poisťovní v Nemecku a na Slovensku. Po získaní prehľadu o stave problému systematickým literárnym rešeršom sa skúmal pohľad poisťovateľov. Za týmto účelom bolo uskutočnených dvanásť pološtruktúrovaných expertných rozhovorov s vedúcimi pracovníkmi z poisťovníctva, ktoré boli kvalitatívne vyhodnotené. Následne bola perspektíva zákazníkov skúmaná prostredníctvom online prieskumu, na ktorý odpovedalo 224 zákazníkov poistenia v Nemecku a na Slovensku. Kvantitatívne vyhodnotenie výsledkov sa uskutočnilo použitím prieskumnej a konfirmačnej faktorovej analýzy. Za najdôležitejšie faktory vytvárania pozitívnej reputácie boli označené rýchlosť spätnej väzby a spracovania, ako aj dobre vyškolený a motivovaný personál. Výskum ukázal, že v poisťovníctve určujú reputáciu v porovnaní s inými odvetviami iné faktory. Zárobky a finančná sila poisťovateľov sú pre zákazníkov dôležitejšie ako ich prítomnosť na sociálnych sieťach, pričom vnímanie spoločenskej zodpovednosti je skôr hygienickým faktorom
Public work category
Scientific titles in home not carented magazines and other year-books