Medzikultúrna segmentácia: hierarchická klastrová analýza s využitím Hofstedeho kultúrneho modelu
Author info
Peter Štetka, Nora Grisáková
Author
Štetka Peter EUBFPMKPO - Katedra podnikovohospodárska FPM
Co-authors
Grisáková Nora EUBFPMKPO - Katedra podnikovohospodárska FPM
Source document
Sustainable Business Development Perspectives 2022 : Proceedings of Scientific Papers. Pp. 262-277. - Brno : Masaryk University Press, 2022 / Kmety Barteková Mária ; Hrušovská Dana ; Trúchliková Mária ; Raková Monika ; Šlahor Ľudomír ; Saxunová Darina. ISBN 978-80-280-0197-1
Cieľom článku je identifikovať špecifické kultúrne segmenty, t. j. klastre v rámci globálneho trhu, ktoré by sa dali z pohľadu marketérov definovať ako zóna kultúrnej homogenity, čo umožňuje marketérom vytvoriť a aplikovať jednotný marketingový program pre každý segment zvlášť, pričom sa využijú silné stránky lokalizácie a zároveň sa zachová primeraná úroveň globálneho prístupu, t. j. optimalizovaná glokalizácia. Segmentácia prezentovaná v článku bola vykonaná pomocou hierarchickej zhlukovej analýzy, pričom ako segmentačná premenná (základne) boli použité Hofstedeho kultúrne dimenzie, t. j. mocenská vzdialenosť, individualizmus, vyhýbanie sa neistote, maskulinita, dlhodobá orientácia a zhovievavosť. Pomocou štatistických mier straty informácií bolo vytvorených a opísaných šesť segmentov. Na účely opisu boli použité základne, keďže deskriptory boli z tohto výskumu vynechané, čím sa vytvorili univerzálne základy pre budúci výskum a umožnili sa budúce spresnenia týchto zistení.
Public work category
Scientific titles in foreign noticed scientific year-books (not conference)
Database
PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
No. of Archival Copy
E22 00609-017, kópia plného textu
File name
Size
Typ prístupu
Plný text PDF
894.7 KB
z IP adresy SEK po prihlásení
This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about
how we use cookies.