Bankopoistenie funguje na trhoch západnej Európy už viac ako 30 rokov, cez materské spoločnosti sa prenieslo aj na slovenský finančný trh. Je to rýchlo sa rozvíjajúci predajný kanál pre poistné produkty, ktorý si začal upevňovať svoje postavenie výsledkom globalizačných a deregulačných trendov v bankovom ako aj poistnom sektore. Banky sú vystavené veľkému konkurenčnému tlaku, ktorý ich núti neustále hľadať nové cesty, ako sa stať pre zákazníka viac atraktívne, ako sa diferencovať od ostatných trhových hráčov a ako udržať pod kontrolou vysoké náklady na technické a organizačné zabezpečenie hustej siete obchodných pobočiek. Na druhej strane stoja poisťovne, ktoré sú tlačené hľadať stále nové odbytové možnosti, aby boli schopné udržiavať dostatočne široké portfólio predaných poistných produktov, ktoré je nevyhnutné pre zdravé fungovanie poistného kmeňa. Rozvoj bankopoisťovníctva poskytol finančným organizáciám možnosť krížového predaja poistných produktov cez distribučnú sieť banky a bankových produktov cez distribučnú sieť poisťovne a tým zvýšiť ich efektívnosť.