Some problems of mathematical modeling competitive bidding strategies
Author info
Marián Goga
Author
Goga Marián EUBFHIKOV - Katedra operačného výskumu a ekonometrie FHI
Source document
Ekonomika a informatika : vedecký časopis FHI EU v Bratislave a SSHI. Roč. 14, č. 2 (2016), s. 32-45 online. - Bratislava : Ekonomická univerzita v Bratislave, 2016. ISSN 1339-987X
Analýza modelovacích prístupov k vyhodnocovaniu súťažných ponukových stratégií tvorií časť rozsiahlejšej problematiky, ktorá v sebe zahŕňa problémy modelovania napríklad multiplikatívnych ponukových stratégií, symetrických a asymetrických aukcií, statických a dynamických aukčných hier, strategických aukčných analýz a pod. Problematika sa stáva oveľa zložitejšou, keď sa do ponukovej súťaže zapojí veľký počet uchádzačov. Aby uchádzač (ponúkajúci) mohol zvoliť nejakú novú stratégiu je dôležité, aby mal v súťažnej ponuke jasne definovaný cieľ. Veľa rôznych stratégií v ponukovej súťaži vyplýva z veľa možných cieľov, napríklad zvýšiť celkový očakávaný zisk, získať aspoň určité percento investícií, znížiť očakávanú stratu, znížiť zisk súťažiacim konkurentom a pod.
Public work category
Scientific titles in home not carented magazines and other year-books