Pre malé otvorené ekonomiky, akou je aj Slovensko, je zahraničný dopyt významným faktorom ekonomického rastu. Odkedy Slovensko pristúpilo k Európskej únii, sa jeho export zameral predovšetkým na vnútorný trh EÚ. Jedným z jeho cieľov je preto diverzifikácia teritoriálnej štruktúry zahraničného obchodu. Kazachstan je ekonomickým motorom centrálnej Ázie, ktorá v posledných rokoch vynaložila značné úsilie na transformáciu svojho hospodárstva. Cieľom prípadovej štúdie Slovenskej republiky je skúmať svoje exportné možnosti do Kazachstanu pomocou vybraných jednofaktorových ukazovateľov konkurencieschopnosti na základe ich vzájomného zahraničného obchodu. Práca hodnotí ich zahraničnoobchodné vzťahy prostredníctvom indexov intenzity obchodu, komplementarity a vnútroodvetvového obchodu. Identifikuje exportný potenciál Slovenska na základe tzv. konceptu odhalených komparatívnych výhod a významu dovozu z Kazachstanu v skúmanom období.