Pregraduálne vzdelávanie sestier v 21. storočí sa zameriava na zmenu, ktorá nie je ničím iným ako zmenou paradigmy. Táto zmena sa deje prostredníctvom inovatívnych výučbových metód, ktoré kladú dôrazom na študenta. Metóda reflexie v akademickom prostredí je proces učenia sa prostredníctvom každodenných skúseností a tvorí jej neoddeliteľnú súčasť. Smeruje k profesionálnej príprave zdravotníckeho pracovníka, budovaním profesionálnej identity a osobného rastu. Zároveň podporuje celoživotné vzdelávanie zvyšovaním sebauvedomenia a kritického myslenia. Aplikácia štruktúrovaných modelov reflexie do vzdelávania vplýva aj na profesionálny rozvoj facilitátora výučby, ktorý zvyšuje výkon študenta a hodnotiacu fázu vyučovacieho procesu. Článok opisuje štruktúrovane modely reflexie s návrhom ich aplikácie do vyučovacieho procesu, ktorých učenie sa považuje za inovatívne metódy výučby vedúce k zlepšeniu profesionálnych zručností sestier.