Acta Oeconomica Universitatis Selye : International Scientific Journal. Vol. 12, no. 1 (2023), pp. 37-54. - Komárno : Univerzita J. Selyeho v Komárne, 2023. ISSN 1338-6581
Tento príspevok sa zaoberá vzťahom medzi rozvojom podnikateľského prostredia a vysokoškolským vzdelávaním a monitorovacími aktivitami zameranými na podporu podnikania na vysokých školách. Na identifikáciu prekážok, ktoré bránia študentom začať podnikať, bol použitý dotazníkový prieskum; následne boli sformulované odporúčania, ktoré by univerzitám a iným inštitúciám poskytovali rady o aktivitách zameraných na podporu podnikania. Zo zistení vyplýva, že podnikateľské prostredie v Česku je podobné situácii v rámci EÚ (Česko v roku 2019 predstavovalo cca 96 % priemeru EÚ (28) z roku 2016). Sledovanie podpory podnikania vysokými školami ukazuje, že počet kurzov zameraných na podporu podnikania je dostatočný. Hlavnými nedostatkami vysokých škôl v oblasti podpory podnikania sú nízke šance na získanie finančnej podpory a nedostatočná podpora podnikania zo strany vysokoškolských pedagógov.