1. The Role of Intrinsic and Prosocial Motivation, Perceived Organizational Support and Job Autonomy in Strengthening the Work Engagement of University Teachers
| Title | The Role of Intrinsic and Prosocial Motivation, Perceived Organizational Support and Job Autonomy in Strengthening the Work Engagement of University Teachers | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Translation | Úloha vnútornej a prosociálnej motivácie, vnímanej organizačnej podpory a pracovnej autonómie pri posilňovaní pracovného zapojenia vysokoškolských učiteľov | ||||||||
| Author info | Nadežda Jankelová, Zuzana Joniaková, Natália Matkovčíková | ||||||||
| Author | Jankelová Nadežda EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM | ||||||||
| Co-authors | Joniaková Zuzana EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM | ||||||||
| Matkovčíková Natália EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM | |||||||||
| Source document | Tem Journal: Technology, Education, Management, Informatics : Journal of the Association for Information Communication Technologies, Education and Science. Vol. 14, no. 1 (2025), pp. 326-341. - Novi Pazar : UIKTEN. ISSN 2217-8309 | ||||||||
| DOI | 10.18421/TEM141-29 | ||||||||
| Note | VEGA 1/0010/23. - Registrovaný: Scopus. - Registrovaný: Web of Science | ||||||||
| Document kind | schedule of articles from periodics | ||||||||
| Language | English | ||||||||
| Country of Edition | Serbia | ||||||||
| Keywords | motivácia pracovná * vzdelávanie ďalšie * vzdelávanie dospelých * učitelia * školy vysoké * organizácia podniku * prostredie pracovné | ||||||||
| Annotation | Cieľom výskumu je preskúmať súvislosť medzi vnútornou a prosociálnou motiváciou a angažovanosťou v práci, ako aj potvrdiť úlohu vnímanej organizačnej podpory a pracovnej autonómie v tejto súvislosti. Údaje boli získané prostredníctvom dotazníkového prieskumu v období od októbra do novembra 2022. Respondentmi boli vysokoškolskí učitelia zo slovenských univerzít a vysokých škôl. Zistenia poukazujú na pozitívnu súvislosť medzi vnútornou a prosociálnou motiváciou vysokoškolských učiteľov a ich pracovnou angažovanosťou. Významnejšiu úlohu zohráva vnútorná motivácia, ktorú však učitelia v súčasnosti pociťujú menej. | ||||||||
| Public work category | ADM | ||||||||
| Registered in | WOS | ||||||||
| Registered in | SCOPUS | ||||||||
| Database | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
| No. of Archival Copy | E25 00242-001, online | ||||||||
| |||||||||