1. Ekogramotnosť a udržateľnosť – nové vízie reality a výzvy k reforme školstva..
SYS | 0257316 | |
---|---|---|
LBL | 00000naa--22^^^^^---450- | |
005 | 20190805110211.5 | |
100 | $a 20190801a2019łłłłm--y0sloc0103----ba | |
101 | 0- | $a slo $d eng |
102 | $a SK | |
200 | 1- | $a Ekogramotnosť a udržateľnosť – nové vízie reality a výzvy k reforme školstva.. $f Eva Pechočiaková, Tomáš Pechočiak |
330 | $a Pojmy „trvalo udržateľný rozvoj“, resp. „udržateľnosť“ sa už v súčasnosti skloňujú aj v rezorte školstva a postupne sa implementujú do vzdelávania. Povinnosťou tejto i budúcej generácie je reštrukturalizovať spoločnosť na udržateľnú a zabezpečovať udržateľný život na Zemi. To si, vyžaduje okrem iného posilňovať ekogramotnosť jej členov. Ekogramotnosť a udržateľnosť sú prezentované ako nové vízie reality a súčasné koncepty, ktoré si vynútila nová situácia vo svete, ohrozenie súčasného i budúceho rozvoja človeka, kultúry, civilizácie. Oba koncepty sa spájajú s procesom vzdelávania a vyzývajú k reforme školstva v zmysle smerovania k trvalej udržateľnosti, ktorá sa bude opierať o načrtnuté formy proprírodne orientovaného vzdelávania zameraného na podporu udržateľnosti a posilňovanie ekogramotnosti. | |
463 | -1 | $1 001 eu_un_cat*0257351 $1 011 $a 1335-5864 $1 200 1 $a ACADEMIA $e súčasnosť a perspektívy vysokých škôl $v Roč. 30, č. 2 (2019), s. 4-15 $1 210 $a Bratislava $c Ústav informácií a prognóz školstva $d 2019 |
541 | 1- | $a Ecoliteracy and Sustainability – New Visions of Reality and Challenges to Education Reform |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0005566 $a rozvoj trvalo udržateľný |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*0011430 $a gramotnosť |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0004429 $a politika ekologická |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*0037565 $a politika vzdelávania |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006727 $a univerzity |
700 | -1 | $3 eu_un_auth*0075699 $a Pechočiaková $b Eva $4 070 |
701 | -1 | $3 eu_un_auth*0075700 $a Pechočiak $b Tomáš $4 070 |
801 | -0 | $a SK $b BA004 $c 20190801 $g AACR2 |
T85 | $x existuji fulltexy |