Výučba ruských neurčitých zámen pre slovenských študentov, so zameraním na jazykové zdôvodnenie systému výučby ruských neurčitých zámen, ktorý je koncipovaný na základe ich špecifík v oboch kontaktových jazykoch. Diferencovaný výber obsahu a metód vyučovania, s možnosťami transpozície, stanovením určitých súvislostí medzi zhodnými a podobnými gramatickými charakteristikami tejto lexikálnogramatickej kategórie zámen v slovenčine a ruštine a organizovaním práce na prevencii a prekonávaní interlingválnej interferencie. Analýza súčasného stavu výučby používania ruských neurčitých zámen a súvisiacich učebných materiálov, so záverom, že plne nezodpovedajú potrebám slovenských žiakov. Návrh trojstupňového prístupu k výučbe, ktorý umožňuje žiakom formovať zručnosti spontánneho produktívneho prejavu a v ich jazykovom vedomí sa tak vytvárajú základy potenciálnej kombinovateľnosti neurčitých zámen.