Šírenie inovácií v oblasti bankovníctva a niektorých finančných služieb je témou, ktorá sa intenzívne zaoberá empirickým výskumom, ale v prípade Poľska je štúdium tohto fenoménu v oblasti financií a bankovníctva, ktoré využíva predmetné ekonometrické modely, prakticky neexistujúce. Tento článok sa pokúša do určitej miery vyplniť túto medzeru vo výskume. Hlavným cieľom článku je predložiť komparatívnu analýzu miery šírenia mobilných technológií medzi 3 skupinami podnikov vo finančnom a poisťovacom sektore: bankovníctvo a úverovanie, poisťovníctvo a zaistenie a maklérske a iné činnosti. Výskyt difúzie mobilných technológií a jej rýchlosť bola študovaná pomocou logistickej funkcie. Výsledky ukazujú, že v spoločnostiach pôsobiacich v poisťovníctve fáza rýchleho rastu šírenia mobilných inovácií trvala dlhšie ako v iných skupinách podnikov, avšak najvyššiu dynamiku šírenia mobilných inovácií v prvej fáze tohto fenoménu dosiahli spoločnosti vykonávajúce maklérsku činnosť a iné aktivity.