MANEKO : manažment a ekonomika podniku = journal of corporate management and economics. Roč. 11, č. 1 (2019), s. 56-63. - Bratislava : SPEKTRUM STU, 2019. ISSN 1338-5127
Základné formy vzdelávania pracovníkov v oblasti manažérstva kvality v súlade s požiadavkami normy a praxe. Príprava ľudí v organizácii, ktorá má zavedený, certifikovaný a udržiavaný systém manažérstva kvality sa líši od prípravy ľudí organizácie, ktorá takýto systém na svoje riadenie neuplatňuje. K základným formám vzdelávania patrí formálne vzdelávanie (poskytované inštitúciami na to určenými, vedie k udeleniu oficiálne uznávaných dokladov a nadobudnutiu danej kvalifikácie), neformálne vzdelávanie (poskytované popri hlavnom vzdelávaní napr. aj na pracovisku, zvyčajne nie je ukončené vydaním oficiálnych dokladov), formálne vzdelávanie (na rozdiel od formálneho a neformálneho vzdelávania nemusí byť zámerné, v mnohých prípadoch vzdelávajúci sa si ho nemusí uvedomovať, či rozpoznať, ako prispieva k jeho vedomostiam a zručnostiam). ( Norma ISO 9001:2016).