Interkultúrna komunikácia vo výučbe odborného cudzieho jazyka. S. 40-45. - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2022 / Vaňková Ingrida ; Maťková Svetlana. ISBN 978-80-555-2975-2
Predkladaný príspevok si kladie za cieľ upriamiť pozornosť na význam interkultúrnej komunikácie a interkultúrnej kompetencie vo výučbe cudzích jazykov. Uvedené pojmy sú integrálnou súčasťou interkultúrneho vzdelávania a v súčasnosti majú v edukačnom procese svoje pevné a nezastupiteľné miesto. Napriek tomu sa však v praxi často stretávame so skutočnosťou, že študenti im presne nerozumejú. Základným cieľom výučby cudzích jazykov je dosiahnutie komunikačnej kompetencie adekvátnej špecifickému sociálnemu kontextu, v ktorom budú súčasní študenti ako absolventi aktívni a zapojení do odborného pracovného procesu. Profesionálna orientácia na me dzinárodné pracovné prostredie dnes však kladie špecifické nároky na pripravenosť absolventov na vstup do pracovného sveta, ktorého súčasťou je okrem iného aj byť interkultúrne kompetentným. To neznamená len ovládať daný cudzí jazyk na požadovanej úrovni, ale aj disponovať schopnosťou chápať historické, politické, kultúrne a aktuálne spoločenské súvislosti doma i v danej cudzojazyčnej oblasti a taktiež byť empatický a tolerantný.
Public work category
Scientific titles in home noticed scientific year-books (not conference)
Database
PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
No. of Archival Copy
E22 00432-004, kópia plného textu
File name
Size
Typ prístupu
Plný text PDF
349.3 KB
z IP adresy SEK po prihlásení
openseadragon
This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about
how we use cookies.