Stratégia duopolného oceňovania v priestorovej konkurencii pomocou hier s konštantným súčtom
Author info
Patrícia Holzerová, Zuzana Čičková
Author
Holzerová Patrícia EUBFHIKOV - Katedra operačného výskumu a ekonometrie FHI
Co-authors
Čičková Zuzana EUBFHIKOV - Katedra operačného výskumu a ekonometrie FHI
Source document
Tem Journal: Technology, Education, Management, Informatics : Journal of the Association for Information Communication Technologies, Education and Science. Vol. 11, no. 4 (2022), pp. 1439-1450. - Novi Pazar : UIKTEN. ISSN 2217-8309
Priestorové hry zamerané na nedokonalú konkurenciu sú špecifickou oblasťou teórie hier zaoberajúcou sa správaním konkurentov na trhu. Tento článok sa zameriava na formuláciu a riešenie špecifickej jednokolovej priestorovej hry s konštantným súčtom dvoch hráčov, ktorí sa rozhodujú o umiestnení svojich pobočiek s cieľom prilákať zákazníkov a maximalizovať výnosy. Priestor je charakterizovaný grafom, v ktorom uzly predstavujú polohu zákazníkov a možné miesto poskytovania služieb. Hlavným cieľom je predstaviť problematiku stanovenia ceny produktu jedného hráča na základe vopred stanovenej ceny jeho súpera.