1. About the Need to Attract Girls to Education Using the Stem Methodology in the Informatics Educational Program
Title | About the Need to Attract Girls to Education Using the Stem Methodology in the Informatics Educational Program | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Translation | O potrebe prilákať dievčatá do vzdelávania kmeňovou metodikou vzdelávacieho programu informatika | ||||||||
Author info | Tolganay Maratova, Bektasa Bostanov, Jaroslav Kultan, Aliya Ongarbayeva, Zinagul Syranchieva, Darmanbek Nauryzbayev | ||||||||
Author | Maratova Tolganay | ||||||||
Co-authors | Bostanov Bektasa | ||||||||
Kultan Jaroslav EUBFHIKAI - Katedra aplikovanej informatiky FHI | |||||||||
Ongarbayeva Aliya | |||||||||
Syranchieva Zinagul | |||||||||
Nauryzbayev Darmanbek | |||||||||
Source document | 2023 IEEE Smart Information Systems and Technologies (SIST). Pp. 343-346. - : IEEE Xplore, 2023 ; 2023 IEEE Smart Information Systems and Technologies (SIST). ISBN 979-8-3503-3504-0 | ||||||||
DOI | 10.1109/SIST58284.2023.10223496 | ||||||||
Note | Registrovaný: Scopus | ||||||||
Document kind | schedule of articles from year books | ||||||||
Language | English | ||||||||
Country of Edition | Kazakhstan | ||||||||
Keywords | vzdelávanie * ženy * informatika * univerzity | ||||||||
Annotation | Článok sa zaoberal potrebou podporovať ženy vo vzdelávaní na ceste STEM (veda, technika, inžinierstvo a matematika). V súčasnosti stále viac žien pracuje v oblastiach, v ktorých dominujú muži. Zatiaľ čo STEM stále dominujú muži a vo vzdelávaní sa zvyšuje počet žien [1]. Na základe toho boli študované štatistické údaje o výbere vzdelávacieho programu (EP) „Informatika“ pozdĺž trajektórie STEM mužmi a ženami po stredoškolskom vzdelaní. Na základe údajov získaných od katedier, do ktorých patrí (EP) informatika, boli vyžiadané údaje zo 6 univerzít v Kazachstane | ||||||||
Public work category | Reports at international scientific conferences | ||||||||
Registered in | SCOPUS | ||||||||
Database | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
No. of Archival Copy | E24 00177-001, online | ||||||||
|