Šíbl Drahoš a kol. Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník, Bratislava: Sprint, 2002, s. 777 : Spoločenské, ekonomické, komerčné, legislatívne a iné opatrenia, ktoré sa robia v záujme spotrebiteľa. Má dva hlavné ciele: 1. Informovať spotrebiteľa o tovaroch a službách, čím sa dosiahne, že nákupné rozhodnutia prispejú k fungovaniu konkurenčných trhov a umožnia spotrebiteľovi pozitívny výber. 2. Ochraňovať spotrebiteľa tam, kde nie je jeho postavenie na trhu dostatočne silné, aby mu dovoľovalo chrániť sa pred tými, ktorí majú moc ho poškodiť.
Šíbl Drahoš a kol. Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník, Bratislava: Sprint, 2002, s. 777 : Práva vyjadrujúce postavenie kupujúceho vo vzťahu k predávajúcim. Majú pomáhať pri zabezpečovaní ochrany spotrebiteľa na trhu. Medzinárodná organizácia spotrebiteľských zväzov sa od roku 1983 hlási k realizácii ôsmich práv spotrebiteľov.
Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 715 : Písomné oznámenie dodávateľovi, že dodaný tovar nie je v súlade so zmluvne dohodnutými podmienkami. Pri reklamácii treba vychádzať z dohodnutých všeobecných či reklamačných podmienok.
Šíbl Drahoš a kol. Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník, Bratislava: Sprint, 2002, s. 778 : Neistota pri rozhodovaní o tom, ktoré produkty kúpiť a kde ich kúpiť, vyplývajúca z toho, že spotrebitelia nemôžu predvídať dôsledky svojich nákupných rozhodnutí. Ide o dve dôležité dimenzie - neistotu a dôsledky.
Sivák Rudolf a kol. Slovník znalostnej ekonomiky, Bratislava: Sprint dva, 2011, s. 318 : Zákazníkom vnímaná úroveň, do akej miery sa splnili jeho požiadavky. Spokojnosť zákazníka je miera jeho pozitívneho vnímania organizácie poskytujúcej výrobok alebo službu. Manažment by mal používať meranie spokojnosti zákazníka ako dôležitý nástroj a mal by sa zaoberať zhodou s požiadavkami a s plnením potrieb zákazníkov.
Citation
subject heading
openseadragon
This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about
how we use cookies.