Search results

  1. Subject h.dopyt agregátny
    Subject h.aggregate demand
    Eco-code330.101.541 - Makroekonomika
    Source of Data VerificationSamuelson Paul A., Nordhaus William D. Ekonómia, 16. vydanie, Bratislava: Vydavateľstvo Elita, 2000, s. 766  : Úhrn všetkých plánovaných alebo želaných výdavkov v ekonomike v danom období. Agregátny dopyt je určený celkovou cenovou hladinou a ovplyvňujú ho domáce investície, čistý vývoz, vládne výdavky, spotrebná funkcia a ponuka peňazí.
    Database250h - eco-index
    References (22) - PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    (19) - ARTICLES
    (15) - BOOKS
    subject heading

    subject heading

  2. Subject h.makroekonomika
    Subject h.macroeconomy
    Eco-code330.101.541 - Makroekonomika
    Source of Data VerificationSamuelson Paul A., Nordhaus William D. Ekonómia, 16. vydanie, Bratislava: Vydavateľstvo Elita, 2000, s. 5  : Zaoberá sa celkovou výkonnosťou ekonomiky. Makroekonómia vo svojej súčasnej podobe nejestvovala do roku 1936, keď John Maynard Keynes vydal revolučnú Všeobecnú teóriu zamestnanosti, úroku a peňazí.
    Database250h - eco-index
    References (238) - PERIODIKÁ - Zviazaný ročník periodika
    (496) - PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    (556) - ARTICLES
    (11) - ELECTRONIC RESOURCES
    (1000+) - BOOKS
    (12) - PERIODIKÁ - Súborný záznam periodika
    subject heading

    subject heading

  3. Subject h.ponuka agregátna
    Subject h.aggregate supply
    Eco-code330.101.541 - Makroekonomika
    Source of Data VerificationSamuelson Paul A., Nordhaus William D. Ekonómia, 16. vydanie, Bratislava: Vydavateľstvo Elita, 2000, s. 766  : Úhrnná hodnota tovarov a služieb, ktoré chcú firmy vyprodukovať v danom období. Agregátna ponuka je funkciou daných disponibilných inputov, techniky, technológie a cenovej hladiny.
    Database250h - eco-index
    References (17) - PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    (6) - ARTICLES
    (11) - BOOKS
    subject heading

    subject heading

  4. Subject h.prostredie podnikateľské
    Subject h.business environment
    Eco-code330.101.541 - Makroekonomika
    65.011.1 - Politika podnikania. Podniková stratégia
    Source of Data VerificationVlachynský Karol a kol. Finančný slovník výkladový, prvé vydanie, Bratislava: Iura Edition, 2012, s. 327  : Je charakterizované podmienkami, v ktorých sa realizuje podnikateľský proces, t. j. proces formovania podnikov a realizácia ich podnikateľských aktivít. Zahŕňa vplyvy procesov prebiehajúcich mimo podnikovej sféry, ktorým sa podniky musia prispôsobovať (makroprostredie) a pôsobenie mikroprostredia, t. j. subjektov, s ktorými sú podniky v priamom styku a kde je ovplyvňovanie vzájomné - podnikateľské makroprostredie a podnikateľské mikroprostredie.
    Database250h - eco-index
    References (1000+) - PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    (721) - ARTICLES
    (12) - ELECTRONIC RESOURCES
    (255) - BOOKS
    subject heading

    subject heading