Šíbl Drahoš a kol. Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník, Bratislava: Sprint, 2002, s. 777 : Spoločenské, ekonomické, komerčné, legislatívne a iné opatrenia, ktoré sa robia v záujme spotrebiteľa. Má dva hlavné ciele: 1. Informovať spotrebiteľa o tovaroch a službách, čím sa dosiahne, že nákupné rozhodnutia prispejú k fungovaniu konkurenčných trhov a umožnia spotrebiteľovi pozitívny výber. 2. Ochraňovať spotrebiteľa tam, kde nie je jeho postavenie na trhu dostatočne silné, aby mu dovoľovalo chrániť sa pred tými, ktorí majú moc ho poškodiť.
Šíbl Drahoš a kol. Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník, Bratislava: Sprint, 2002, s. 777 : Práva vyjadrujúce postavenie kupujúceho vo vzťahu k predávajúcim. Majú pomáhať pri zabezpečovaní ochrany spotrebiteľa na trhu. Medzinárodná organizácia spotrebiteľských zväzov sa od roku 1983 hlási k realizácii ôsmich práv spotrebiteľov.
Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 715 : Písomné oznámenie dodávateľovi, že dodaný tovar nie je v súlade so zmluvne dohodnutými podmienkami. Pri reklamácii treba vychádzať z dohodnutých všeobecných či reklamačných podmienok.
Šíbl Drahoš a kol. Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník, Bratislava: Sprint, 2002, s. 778 : Neistota pri rozhodovaní o tom, ktoré produkty kúpiť a kde ich kúpiť, vyplývajúca z toho, že spotrebitelia nemôžu predvídať dôsledky svojich nákupných rozhodnutí. Ide o dve dôležité dimenzie - neistotu a dôsledky.