Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 135 : Počítačom realizované konštruovanie výrobkov. Pod CAD vo všeobecnosti chápeme pomocou počítačovej techniky uskutočňovaný vývoj a konštrukciu výrobkov. Od roku 1987 sa začal uplatňovať pojem ICAD (I = intelligent) na riešenie úloh CAD aj pomocou expertných systémov.
počítačom riadená výroba - computer aided manufacturing
Source of Data Verification
Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 135 : Výpočtovou technikou riadená výroba. Ide o činnosti ako je samotný výrobný proces, zabezpečovanie kvality, doprava a skladovanie. Výrobný proces zabezpečujú počítačom riadené stroje (CNC, DNC), počítačom riadená výroba až po automatické meranie a skúšobníctvo, ako aj riadenie robotov a skladového hospodárstva.
počítačom integrovaná výroba - koncepcia CIM - computer integrated manufacturing
Source of Data Verification
Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 135 : Integračný koncept informačného spracovania vo výrobných podnikoch. Je prepojením od predvýrobnej prípravy, plánovania, vlastného výrobného procesu, dopravy, zabezpečenia kvality až po odbyt. Najdôležitejšie z nich sú: plánovanie výroby, CAD, CAM.
Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 164 : Vzor, kombinácia a skladba vzoru na textile, keramike, vo výzdobe dreva, na stavebných materiáloch, výrobkoch a pod.; plošné alebo priestorové riešenie vonkajšej úpravy výrobkov.
Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 682 : Špecifická profesionálna výtvarná činnosť - odbor majúci špecifikum aplikovaného umenia ako významného faktora tvorby hmotného životného prostredia v jednote jeho prakticko-účelových a estetických funkcií. Priemyselný dizajn treba chápať ako činiteľ, prostredníctvom ktorého sa dosahuje spojenie umenia a techniky.
Sivák Rudolf a kol. Slovník znalostnej ekonomiky, Bratislava: Sprint dva, 2011, s. 240 : Plán výrobného sortimentu, má za úlohu vybrať výrobný sortiment firmy z hľadiska využitia výrobných kapacít pri kritériu minimalizácie nákladov. Výrobný sprtiment (portfólio produktov a služieb) určuje pre firmu marketingový plán na základe analýzy a prognózy vývoja trhu a dopytu. Ak má však firma množstvo dobre predajných produktov, ale obmedzenú výrobnú kapacitu, podieľa sa na výbere výrobného sortimentu aj plán výroby.
Šíbl Drahoš a kol. Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník, Bratislava: Sprint, 2002, s. 918 : Všetky opatrenia, ktorými vytvárame výrobkový program podniku tak, aby zodpovedal požiadavkám trhu.
Citation
subject heading
This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about
how we use cookies.