Počet záznamov: 1  

Koncept modelu stakeholderů a konkurentů podniku

  1. Názov Koncept modelu stakeholderů a konkurentů podniku
    Autorské údajeLadislav Blažek
    Autor Blažek Ladislav
    Zdrojový dokument Ekonomika, financie a manažment podniku - rok 2005 : zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Fakulty podnikového manažmentu EU v Bratislave. S. 172-176. - Bratislava : Fakulta podnikového manažmentu EU v Bratislave, 2005 / Majtán Miroslav ; Lulkovičová Ľudmila ; Ekonomika, financie a manažment podniku - rok 2005 Medzinárodná vedecká konferencia ; Ekonomická univerzita v Bratislave Fakulta podnikového manažmentu. ISBN 80-225-2107-8
    Druh dokumenturozpis článkov zo zborníkov
    Jazyk dokumentučeština
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Systematika 658.11 - Druhy a formy podnikov
    Heslá podnik * modelovanie * modely podniku * konkurencia * vzťahy trhové * trh finančný * trh práce * trh výrobkov * riadenie podnikové * manažment strategický
    AnotáciaModel sa opiera o stakeholderský prístup. Daný prístup vníma podnik ako miesto stretu záujmov rôznych zúčastnených subjektov, tzv. stakeholderov, ktorí do vzťahu voči podniku dávajú určitý "vklad". Model identifikuje 6 skupín stakeholderov, ktorými sú: vlastníci, zamestnanci, veritelia, dodávatelia, odberatelia a štát. Prístup vychádza z premisy, že podnik bude úspešne napĺňať svoje dlhodobé ciele, pokiaľ bude v potrebnej miere napĺňať záujmy svojich stakeholderov. V duch tejto premisy je potrebné optimalizovať vzťahy voči jednotlivým stakeholderom. To by sa malo uskutočňovať najmä prostredníctvom strategického manažmentu podniku. Model, ktorého koncept je v tomto príspevku prezentovaný, vytvára pre tieto strategické úvahy a zámery inšpiratívne metodické zázemie.
    Báza dátČLÁNKY

    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.